050-3050030

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over jouw bestelling, de verzendkosten, levertijd, voorraadstatus of betalingsmogelijkheden op de website? Lees dan verder op deze pagina. Hier geven wij antwoord op de vragen die het meest gesteld worden aan onze klantenservice.

Zijn alle getoonde prijzen inclusief btw?

Ja, alle prijzen voor de producten die wij op de website hanteren, zijn inclusief btw. 

Wanneer wordt een product geleverd?

We krijgen vaak de vraag na hoeveel dagen een product geleverd kan worden. Bij betaling via iDeal wordt de bestelling nog dezelfde dag door ons verwerkt. Is het product op voorraad in ons magazijn, dan kan jouw bestelling in de regel al binnen 1-2 werkdagen worden geleverd. Helaas is dit een indicatie en kunnen we geen garanties geven over de levering. Meer informatie vind je bij orderstatus

Is het product op voorraad?

Je vindt de voorraadstatus van ieder product op zijn specifieke pagina. Rechtsboven zie je de voorraadicoontjes. Deze houden het volgende in:

  • Direct leverbaar: levering duurt  maximaal 3 werkdagen
  • Op voorraad bij de leverancier: product binnen 1-3 werkdagen in ons magazijn verwacht
  • Niet op voorraad bij de leverancier: product binnen 3-4 werkdagen in ons magazijn verwacht
  • Helaas niet op voorraad: de levering zal langer dan 5 werkdagen duren

Hoe laat wordt de bestelling geleverd?

Bij de standaardlevering die via PostNL gebeurt, kunnen we geen tijdsindicatie leveren. Wel ontvang je in je e-mail een track & trace-nummer en link, waarmee je de bestelling kunt volgen. Dit nummer ontvang je doorgaans aan het einde van de dag voordat de bestelling geleverd wordt. PostNL levert normaal tussen 09.00 en 18.00 uur. Meer informatie vind je bij orderstatus. 

Is het ook mogelijk het product af te halen?

Je kunt jouw bestelling tevens afhalen bij onze afhaallocatie in Groningen. Na je bestelling via de website ontvang je jouw afhaalbewijs. Neem dit afhaalbewijs mee om je bestelling op te halen. 

Kan ik betalen bij het afhaalloket?

Bij ons afhaalloket in Groningen kun je uiteraard zowel contact betalen als pinnen. Creditcardbetalingen worden helaas niet geaccepteerd.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Bij Plattetvdiscounter worden nooit verzendkosten gerekend. Kleine accessoires of grote televisies, alles wordt Gratis thuis afgeleverd. De prijs die je ziet is dus ook daadwerkelijk de prijs die je betaalt. Lees hier meer over verzendkosten

Hoeveel garantie zit er op mijn product?

Ondanks dat verschillende fabrikanten maar één jaar garantie geven, geeft Platte TV Discounter standaard twee jaar garantie op alle geleverde producten. Meer informatie vind je op onze pagina met garantie.

Werkt de Ziggo CI+ Module op mijn televisie?

De Ziggo CI+ Module is ontwikkeld door Ziggo om een losse digitale decoder (kastje) overbodig te maken. In het speciale CI+slot aan de achterkant van televisies kan de CI+kaart gestoken worden. Dit werkt echter niet op iedere televisie. Ziggo heeft op de website een overzicht geplaatst van televisies die goed werken met deze Ziggo-insteekkaart. Wij werken alleen met Nederlandse modellen die geschikt zijn voor Ziggo en de juiste software geïnstalleerd hebben.

Wat is beter: een LCD-, LED- of OLED-televisie?

De beeldschermen van tegenwoordig zijn stuk voor stuk van goede kwaliteit, maar toch zijn er een aantal belangrijke verschillen. Zo kun je kiezen tussen een HD-Ready-, Full HD of 4K Ultra HD-tv. Deze termen zeggen iets over de resolutie. 4K Ultra HD, ook wel UHD genoemd, is het scherpst met een resolutie van 3840 x 2160 pixels. Dan is er nog de keuze uit een LED- of OLED-tv. Een LED-tv is eigenlijk hetzelfde als een LCD-tv, met als verschil dat LED-achtergrondverlichting wordt gebruikt. Een OLED-tv werkt anders omdat de pixels in deze toestellen geen achtergrondverlichting nodig hebben, maar zelf individueel lichtgeven. Daardoor zijn de kleurweergave en het contrast op een OLED-tv van een uitzonderlijk hoog niveau.

Hoe ver moet ik van de televisie af zitten?

Voor een uitleg over de kijkafstand van televisies van een bepaalde grootte, bekijk onze uitgebreide pagina met advies

Wat voor kabels heb ik nodig?

De meeste mensen besparen op kabels. Niet doen! De beste beeldkwaliteit krijg je dankzij goede kabels. Deze geleiden de digitale videosignalen en audiosignalen het beste. Wil je optimaal genieten van HD-televisie, koop dan een HDMI-kabel en controleer je antennekabel. Woon je al lang in een huis en heb je nog nooit de antennekabel vervangen? Dan wordt dat de hoogste tijd! De nieuwe generatie antennekabels geeft eveneens een betere beeldkwaliteit.

Kan ik mijn oude televisie inleveren?

Je kunt je oude toestel gratis inleveren bij je gemeente of bij onze afhaallocatie.

Kan ik een factuur zonder btw ontvangen?

Laat je jouw bestelling naar het buitenland versturen en heb je een geldig btw-nummer? Dan kun je bij ons met terugwerkende kracht de btw terugkrijgen. Je bestelt jouw product via de normale manier op de website. Je betaalt dus in eerste instantie de btw. Na het plaatsen en betalen van de bestelling mail je jouw ordernummer en geldig btw-nummer naar ons toe. Wij zorgen dat je dan met terugwerkende kracht jouw btw teruggestort krijgt op de rekening of creditcard waarmee je betaald hebt. Uiteraard krijg je van ons per post dan ook een factuur zonder btw opgestuurd. Het is helaas niet mogelijk om op voorhand zonder btw te bestellen.

Hoe kan ik betalen met iDEAL?

Nadat je één of meerdere producten in jouw winkelwagentje hebt toegevoegd, kun je kiezen voor de betaalmethode iDEAL. Als je de bestelling afrondt, word je doorgeleid naar de website van jouw bank, waar de betaalopdracht voor je klaarstaat. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je bevestigt daarmee de betaling. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. Zo weten wij dat de bestelling is betaald.

Onze merken

  • samsung
  • salora
  • Newstar