Winkelwagen 0

Nog geen producten toegevoegd

Actie: Tot €500 korting tijdens de Vakantiegeld Deals »

Thuiswinkel Waarborg

Garantievoorwaarden PlatteTVdiscounter.nl

Het is natuurlijk heel vervelend wanneer je een tijdje hebt kunnen genieten van een nieuwe televisie, blu-ray speler, home cinema set of één van de andere producten van PlatteTVdiscounter.nl, en dat het product onverwacht kapotgaat. In dat geval kan er vaak reparatie plaatsvinden die binnen de garantie valt.

Wanneer heb je recht op garantie?

Fabrieksgarantie

PlatteTVdiscounter.nl geeft op alle gekochte producten minimaal twee jaar fabrieksgarantie. Sommige merken geven meer dan 2 jaar garantie. In deze gevallen is die garantietermijn voor jou van toepassing. Geeft een door jou gekocht merk minder dan 2 jaar fabrieksgarantie, dan vult PlatteTVdiscounter dit aan tot 2 jaar garantie.  

Deze garantie geldt wanneer het product kapot is gegaan zonder duidelijke reden. Je krijgt over het algemeen geen garantie wanneer een product beschadigd is door: vallen, stoten, water of onzorgvuldig gebruik. Wij adviseren je altijd de originele verpakking te bewaren voor het geval het product opgestuurd moet worden.

Wettelijke garantie

Een product dient datgene te doen wat jij als consument in alle redelijkheid mag verwachten. Daarom heb je recht op wettelijke garantie. Indien een product niet deugt heeft u recht op een gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van geld. Natuurlijk verschillen producten, en moet per product bepaald worden wat er precies van verwacht mag worden. Maar wanneer is een product niet goed?

  • Als het niet compleet of beschadigd is
  • Als het product niet doet wat het moet doen
  • Als het product niet doet wat het volgens de verkoper zou kunnen
Vanzelfsprekend vervalt het recht op wettelijke garantie wanneer het product onzorgvuldig gebruikt is. Op deze pagina lees je meer over wettelijke garantie.

In alle gevallen bepaalt de fabrikant of reparatie onder garantie valt. Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Voor een correcte afhandeling van de garantie bestaan er twee mogelijkheden: direct contact opnemen met de fabrikant of het product via onze winkel laten maken.

Optie 1: contact opnemen met de fabrikant of importeur

Onderaan deze pagina vind je alle contactgegevens van de fabrikanten en importeurs met wie wij samenwerken. Meld het probleem bij de betreffende fabrikant of bekijk de website van het merk om het probleem op te lossen. Soms is het mogelijk het probleem direct telefonisch te verhelpen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen de meeste fabrikanten hun "Aan huis-service" inzetten. Dan komen ze langs om het product te repareren. Deze services gelden doorgaans alleen in Nederland.

Optie 2: neem contact op met PlatteTVDiscounter.nl

Wij staan voor je klaar wanneer een van de producten die je bij ons hebt gekocht, kapot is gegaan. In dat geval kun je met het product langskomen bij ons in de showroom of het product naar ons opsturen. Als er reparatie nodig is, sturen wij het product naar de fabrikant. In dat geval duurt een reparatie ongeveer 2 - 3 weken. Wij sturen je een bevestiging wanneer het product weer afgehaald kan worden in de showroom.

Stuur je het op, let dan op de volgende punten:

  • Voeg een begeleidend schrijven met klacht toe
  • Vergeet niet je contactgegevens mee te sturen

Hoeveel kost een reparatie?

Als een reparatie onder de garantie valt, zijn er geen kosten aan verbonden.

Wat als er geen herstel mogelijk is?

Kan het product niet gerepareerd worden, dan zal er een voorstel komen om het product om te ruilen. Samen met jou en de fabrikant kijken we in dat geval naar mogelijke oplossingen. Dit kan inhouden dat het product nogmaals bekeken en hersteld zal worden of dat in overleg het product vervangen zal worden voor een nieuw exemplaar. Wij adviseren je daarom altijd om de originele verpakking van het product te bewaren, alleen dan is omruilen voor een nieuw product mogelijk.


Het probleem verhelpen?

De meeste fabrikanten hebben via hun website de mogelijkheid de meest voorkomende problemen en de oplossingen te bekijken. Hieronder vind je de links naar de websites en de verkorte informatie, voor zover die bekend is. 

Hieronder vind je meer informatie over garantieregels van onze belangrijkste merken.

LG

LG geeft op televisies standaard 2 jaar garantie. Telefonisch kun je de klantenservice bereiken via 0900 - 543 5454 (lokaal tarief). Voor LG OLED-tv's bel je 0900 6533 543 (lokaal tarief).  De service- en garantieafhandeling wordt volledig door LG verzorgd.

Veel problemen zijn vaak al te verhelpen met behulp van de klantenservice, door bijvoorbeeld bepaalde instellingen te veranderen of je product anders aan te sluiten. Op die manier is er vaak geen reparatie nodig. Mocht er toch reparatie nodig zijn, dan kun je hieronder zien welke garantiebepaling voor jou van toepassing is.

LG Electronics Benelux levert de volgende garantiebepalingen:

  • OLED-tv: aan huis service, je kunt daarvoor een afspraak maken met de klantenservice van LG
  • LCD-televisies van 36 inch of groter: aan huis service, je kunt daarvoor een afspraak maken met de klantenservice van LG
  • LCD-televisies kleiner dan 36 inch: breng je televisie bij ons langs in de showroom of stuur het naar ons op. Vergeet niet bij opsturen een kopie van de aankoopbon mee te sturen en het probleem toe te lichten in een brief. Verpak het product veilig. De verzending is op eigen risico. Je moet rekening houden met een periode van ongeveer 3 weken voor reparatie.
  • Blu-ray spelers / dvd-spelers / home cinema sets: breng het product bij ons langs in de winkel of stuur het op. Vergeet niet bij opsturen een kopie van de aankoopbon mee te sturen en het probleem toe te lichten in een brief. Verpak het product veilig. De verzending is op eigen risico. Je moet rekening houden met een periode van ongeveer 3 weken voor reparatie.

Panasonic

Panasonic levert standaard 2 jaar garantie op de producten. De klantenservice is te bereiken via 073-6402803 (www.e-care.nl). De service- en garantieafhandeling wordt volledig door Panasonic verzorgd, via het bedrijf E-Care. De klantenservice kan je wellicht verder helpen met het oplossen van het probleem. Adviseren zij jou om het product te laten repareren, kijk dan hieronder wat je voor jouw product moet doen:

  • Televisies van 42 inch en groter: aan huis service, je kunt een afspraak maken met het Service Center van Panasonic
  • Televisies kleiner dan 42 inch: breng het product bij ons langs in de winkel of stuur het op. Vergeet niet bij opsturen een kopie van de aankoopbon mee te sturen en het probleem toe te lichten in een brief. Verpak het product veilig. De verzending is op eigen risico. Je moet rekening houden met een periode van ongeveer 3 weken voor reparatie.
  • Blu-ray spelers / dvd-spelers / home cinema sets: breng het product bij ons langs in de winkel of stuur het op. Vergeet niet bij opsturen een kopie van de aankoopbon mee te sturen en het probleem toe te lichten in een brief. Verpak het product veilig. De verzending is op eigen risico. Je moet rekening houden met een periode van ongeveer 3 weken voor reparatie.

Philips

Op Philips produkten heb je 2 jaar garantie De service- en garantieafhandeling wordt verzorgd door CE Repair in Mijdrecht. 

Consumentenlijn (0900 2020871)

De consumentenlijn bestaat uit een groep klantenservice medewerkers die goed getraind zijn om in te spelen op je
basisvragen  en deze goed kunnen begeleiden in het uitvoeren van handelingen om het defect direct te verhelpen.

Het service traject voor toestellen die als defect worden aangemeld binnen garantie bestaat uit twee scenario’s;

- Toestellen kleiner dan of gelijk aan 43 inch. Deze toestellen kunt u via uw eigen logistieke partner opsturen
naar Ce-repair Mijdrecht.

- Toestellen groter dan 43 inch. Hiervoor wordt een Homerepair voor verzorgd waarbij de monteur thuis bij
de klant langs komt.

Er zijn twee manieren om een defect aan te melden van een toestel. Bekijk altijd voor elke aanmelding of de
software van het toestel up to date is. Software updates en handleidingen kunt u vinden op www.philips.nl.
Wanneer het toestel toch aangemeld dient te worden kan dit via;

De klantenservice

Direct online bij het reparatiecentrum via het volgende adres:

Ce-Repair: https://www.cerepair.nl/reparatie/reparatie-aanmelden


Samsung

De garantie die Samsung geeft, is per product verschillend. De klantenservice is te bellen via het nummer 0900 - 7267864 (vanuit België 02 201 24 18) en kost 10 cent per minuut. Problemen met LCD- of LED-televisies zijn via deze website vaak op te lossen. 

  • LED-, LCD- en Plasmatelevisies groter dan 37 inch: 2 jaar garantie met aan huis service. Je kunt een afspraak maken met de klantenservice van Samsung wanneer je een technisch probleem hebt
  • Syncmaster Monitoren: 3 jaar garantie met aan huis service. Je kunt een afspraak maken met de klantenservice van Samsung wanneer je een technisch probleem hebt
  • LED-, LCD- en Plasmatelevisies kleiner dan 37 inch: 2 jaar garantie. Je kunt jouw product bij ons in de winkel langsbrengen of opsturen wanneer je een technisch probleem hebt. Wanneer je het apparaat naar ons wil toesturen, stuur dan de (kopie)aankoopbon met het apparaat mee en omschrijf het defect in een begeleidend schrijven. Je dient het apparaat deugdelijk te verpakken. De verzending geschiedt op eigen risico. Je moet rekening houden met een periode van ongeveer 3 weken voor reparatie.
  • Blu-ray spelers / dvd-spelers / home cinema sets: 1 jaar garantie. Breng het product bij ons langs in de winkel of stuur het op. Vergeet niet bij opsturen een kopie van de aankoopbon mee te sturen en het probleem toe te lichten in een brief. Verpak het product veilig. De verzending is op eigen risico. Je moet rekening houden met een periode van ongeveer 3 weken voor reparatie.

SAMSUNG hecht grote waarde aan goede dienstverlening, ook na jouw aankoop. Daarom staat de SAMSUNG Service- en Informatielijn elke werkdag van 9.00 uur tot 18.00 uur klaar om al jouw vragen over SAMSUNG-producten te beantwoorden.

Aan huis service
Deze service geldt voor de volgende producten:

  • LED-televisies > 37 inch
  • LCD-televisies > 37 inch
  • Plasmatelevisies > 37 inch

Hoe gaat Samsung te werk?

Jouw reparatieaanvraag kan via telefoonnummer 0900-SAMSUNG (SAMSUNG Service- en Informatiecenter) MET vermelding van de volledige modelcode en serienummer aangemeld worden. Een professionele technicus komt op afspraak bij je aan huis om het probleem op te lossen. Deze service is alleen geldig en gratis binnen de garantieperiode. Indien het vermeende defect het gevolg is van een gebruikersfout, kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Buiten de garantieperiode kan eveneens aanspraak worden gemaakt op reparatie aan huis. Voorafgaand aan het bezoek worden dan de voorrij- en onderzoekskosten aan je kenbaar gemaakt. Na onderzoek op locatie volgt een definitieve prijsopgave.

Een huisbezoek kan worden ingepland als er in overleg met de aanvrager is beoordeeld dat de storing het gevolg is van een technisch defect.

Cosmetische schade ontstaan tijdens levering van het product door de leverancier valt niet onder deze serviceverlening.

Bij muurbevestiging van een televisie dient het toestel voorafgaand aan het bezoek van de technicus gedemonteerd te zijn. Het wederom monteren van de televisie aan de wand is voor verantwoordelijkheid van de consument. Tijdens het bezoek van de technicus moet iemand aanwezig zijn om eventueel te assisteren bij het optillen van televisieschermen van 40 inch en groter.

De Waddeneilanden zijn vanwege logistieke beperkingen uitgesloten van deze dienstverlening.


Sony

Sony geeft, afhankelijk van het product 2 jaar garantie. De klantenservice is te bereiken via 020 - 658 1888.

Registratiewebsite voor thuisreparaties van Sony Nederland

Je kunt online jouw reparatie voor jouw televisie aanmelden, LCD-televisies van 43 inch en groter, of plasmatelevisies registreren. Dit geldt voor reparaties die zowel binnen als buiten de garantietermijn vallen. Als jouw apparaat niet in bovenstaande categorie valt, kun je naar jouw dealer gaan, naar het servicecenter in Badhoevedorp of je kunt bellen met het Consumenten Informatie Center: 020-6581888.

Alvorens je jouw apparaat registreert, willen wij je wijzen op de FAQ op de Sony-website. Met behulp van die informatie kun je wellicht een reparatie voorkomen. Als je het probleem niet hebt kunnen verhelpen naar aanleiding van de FAQ, dan kun je met het model- en serienummer en de aankoopbon jouw reparatie registreren.

Na de registratie zal één van onze service centers contact met je opnemen, waarna de reparatie snel en professioneel (indien mogelijk volledig) bij je thuis uitgevoerd zal worden. Indien jouw product niet geregistreerd kan worden, raden wij je aan om contact op te nemen met ons Consumenten Informatie Centrum: 020-6581888.

TV's t/m 45 inch

Breng het product langs bij een Sony servicepunt. Het dichtsbijzijnde servicepunt vind je op deze website.

TV's groter dan 45 inch

Voor tv's groter dan 45 inch is er de Sony thuisservice. Hiervoor dien je je aan te melden op deze website.

Home-Cinema Set, Blu-Ray speler, DVD

Breng het product bij ons langs in de winkel of stuur het op. Vergeet niet bij opsturen een kopie van de aankoopbon mee te sturen en het probleem toe te lichten in een brief. Verpak het product veilig. De verzending is op eigen risico. Je moet rekening houden met een periode van ongeveer 3 weken voor reparatie.

 


Onze merken

  • samsung
  • salora
  • Newstar