Winkelwagen 0

Nog geen producten toegevoegd

PlatteTVdiscounter gaat verder als PlatteTV!
Ga naar PlatteTV.nl >

Thuiswinkel Waarborg

Garantievoorwaarden PlatteTVdiscounter

Het is natuurlijk heel vervelend wanneer je tv, soundbar of blu-ray speler niet meer goed werkt. In dat geval kan er vaak reparatie plaatsvinden die binnen de garantie valt. Wat kan je het best doen wanneer je te maken krijgt met een defect?

Optie 1: contact opnemen met de fabrikant of importeur

Voor een snelle afhandeling van je probleem is het meestal verstandig om rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant van je product. Televisies, met name de grotere formaten, worden doorgaans gewoon aan huis gerepareerd. Vergeet daarnaast niet dat veel problemen al telefonisch op te lossen zijn. De servicemedewerkers van merken als LG, Samsung en Sony hebben veel kennis en kunnen je op afstand helpen. Onderaan deze pagina vind je de gegevens van verschillende fabrikanten.

Optie 2: neem contact op met PlatteTVDiscounter

Misschien vind je het prettiger om contact met ons op te nemen wanneer je product defect is. Bij sommige merken is dit ook gewoon noodzakelijk. Via de e-mail of telefoon kunnen we veel problemen direct oplossen. Zo niet, dan kun je producten naar ons opsturen. Wanneer het mogelijk is om rechtstreeks met de fabrikant je defect af te handelen, dan raden we dit aan. Dit omdat wij in veel gevallen uiteindelijk hetzelfde doen: het defecte product doorsturen naar de fabrikant.

Hoeveel kost een reparatie?

Als een reparatie onder de garantie valt, zijn er geen kosten aan verbonden. In andere gevallen krijg je altijd eerst een prijsvoorstel, zodat je zelf kunt beslissen of je jouw product wil laten repareren.

Wat als er geen herstel mogelijk is?

Kan het product niet gerepareerd worden, dan zal er een voorstel komen om het product om te ruilen. Samen met jou en de fabrikant kijken we in dat geval naar mogelijke oplossingen. Dit kan inhouden dat het product nogmaals bekeken en hersteld zal worden of dat in overleg het product vervangen zal worden voor een nieuw exemplaar. Wij adviseren je daarom altijd om de originele verpakking van het product te bewaren, alleen dan is omruilen voor een nieuw product mogelijk.


LG

LG geeft op televisies en andere apparaten standaard 2 jaar garantie. Telefonisch kun je de klantenservice bereiken via 0900 - 543 5454. De kans is groot dat je probleem direct al opgelost kan worden. Op de servicepagina van LG vind je ook allerlei oplossingen voor bekende problemen. Biedt dit geen uitkomst? Op dezelfde pagina kun je ook een reparatieverzoek indienen. Voor bepaalde televisies levert LG thuisservice, terwijl met name kleinere apparaten opgestuurd moeten worden naar een servicecenter.


Panasonic

Panasonic producten staan erom bekend dat ze zelden defecten vertonen. Toch kan je pech hebben. Je hebt 2 jaar garantie, maar ook daarbuiten zijn reparaties eventueel mogelijk. Voor televisies vanaf 37 inch biedt Panasonic thuisservice. Een reparatieaanvraag kun je indienen op de website van Panasonic. Kom je er niet uit? Je kunt Panasonic natuurlijk ook gewoon bellen: 073 6402 802.


Philips

Indien je Philips product defect is, wil je natuurlijk dat dit snel opgelost wordt. Natuurlijk heb je 2 jaar garantie. Mogelijk helpt een telefoontje naar de klantenservice al, want veel problemen zijn op afstand op te lossen. Bel hiervoor met 0900 202 08 71. Indien een reperatie niet te vermijden is, dan kun je die online aanvragen bij Philips. Afhankelijk van het type apparaat dat je hebt zal Philips de reperatie mogelijk aan huis laten uitvoeren door één van zijn servicepartners.


Salora

Indien je problemen ondervindt met je Salora product, dan kun je eerst eens kijken naar veelgestelde vragen op de Salora website. Ook kun je Salora telefonisch bereiken: 010 262 4803. Indien je Salora product defect is, kun je echter het best gewoon contact opnemen met ons. Als we je op afstand niet kunnen helpen en een reparatie noodzakelijk is, dan kun je het apparaat naar ons opsturen.


Samsung

Is je Samsung product defect? Vervelend. Gelukkig heb je 2 jaar garantie en worden televisies vanaf 43 inch aan huis gerepareerd. Mogelijk kun je jouw probleem al oplossen door de servicepagina van Samsung te bezoeken. Via dezelfde link is het ook mogelijk om een reparatieverzoek in te dienen. Bij Samsung gaat dit telefonisch of via Facebook Messenger. Het telefoonnummer van Samsung is 088 - 90 90 100.


Sony

Je hebt standaard 2 jaar garantie op Sony producten. Televisies vanaf 49 inch worden aan huis gerepareerd. Hier kun je jouw Sony apparaat aanmelden voor een reparatie. Op deze pagina kun je mogelijk ook een oplossing voor je technische probleem vinden, zodat een reperatie niet nodig is. Veel vragen kunnen ook telefonisch beantwoord worden door de klantenservice van Sony: 020 - 346 95 24.


Toshiba

Neem contact op met ons wanneer jouw Toshiba product defect is. Afhankelijk van je klacht kunnen wij het probleem mogelijk op afstand oplossen. Indien dit niet mogelijk is, stuur je het product naar ons. Wij verzorgen dan de verdere afhandeling voor je.


Wanneer heb je recht op garantie?

Fabrieksgarantie

PlatteTVdiscounter.nl geeft op alle gekochte producten minimaal twee jaar fabrieksgarantie. Sommige merken geven meer dan 2 jaar garantie. In deze gevallen is die garantietermijn voor jou van toepassing. Geeft een door jou gekocht merk minder dan 2 jaar fabrieksgarantie, dan vult PlatteTVdiscounter dit aan tot 2 jaar garantie.  

Deze garantie geldt wanneer het product kapot is gegaan zonder duidelijke reden. Je krijgt over het algemeen geen garantie wanneer een product beschadigd is door vallen, stoten, water of onzorgvuldig gebruik. Wij adviseren je altijd de originele verpakking te bewaren voor het geval het product opgestuurd moet worden.

Wettelijke garantie

Een product dient datgene te doen wat jij als consument in alle redelijkheid mag verwachten. Daarom heb je recht op wettelijke garantie. Indien een product niet deugt heeft u recht op een gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van geld. Natuurlijk verschillen producten, en moet per product bepaald worden wat er precies van verwacht mag worden. Maar wanneer is een product niet goed?

  • Als het niet compleet of beschadigd is
  • Als het product niet doet wat het moet doen
  • Als het product niet doet wat het volgens de verkoper zou kunnen

Vanzelfsprekend vervalt het recht op wettelijke garantie wanneer het product onzorgvuldig gebruikt is. Op deze pagina lees je meer over wettelijke garantie.

In alle gevallen bepaalt de fabrikant of reparatie onder garantie valt. Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Voor een correcte afhandeling van de garantie bestaan er twee mogelijkheden: direct contact opnemen met de fabrikant of het product via onze winkel laten maken.

Wij zijn officieel dealer van